fbpx Skip to main content

Heeft u advies nodig bij de aanschaf van een nieuwe kantoorinrichting? In deze blog wijzen wij u op het belang van een goede inrichting. We bespreken de belangrijkste aandachtspunten voor het inrichten van de werkplek en voorzien u van een stappenplan om tot aankoop over te gaan. Na het lezen van deze blog weet u precies waar u op moet letten bij het kopen van een nieuwe kantoorinrichting.

Het belang van een goede kantoorinrichting voor bedrijven

Het kopen van een nieuwe kantoorinrichting vereist veel aandacht. Maar waarom is het zo belangrijk? Door een kantoor optimaal in te richten creëert u prettige werkomstandigheden voor u en uw medewerkers. Een goede kantoorinrichting verbetert het welzijn. Als uw medewerkers tevreden zijn draagt dit bij aan het verminderen van ziekteverzuim, het verhogen van de productiviteit, creativiteit en concentratie.

Kantoorinrichting kopen | Zevenbergen Kantoorefficiency B.V.

Aandachtspunten bij een nieuwe kantoorinrichting

Bij het kopen van een nieuwe kantoorinrichting dient u met veel factoren rekening te houden. Een goede ergonomie, prettige akoestiek en voldoende lichtinval zijn belangrijke aandachtspunten. Benieuwd waar u nog meer op moet letten bij het kopen van een nieuwe kantoorinrichting? Wij vertellen het u graag.

Kantoorinrichting kopen | Zevenbergen Kantoorefficiency B.V.

Planten in een nieuwe kantoorinrichting

Planten op de werkplek zijn niet alleen een aanwinst voor het oog. Wist u dat planten de luchtkwaliteit verbeteren op de werkplek? Ze zuiveren de lucht en dit zorgt er voor dat medewerkers zich beter kunnen concentreren op het werk. Daarnaast zorgt een groene omgeving voor een positieve gemoedstoestand, meer creativiteit en een hogere productiviteit. Een ander positief effect van planten in een nieuwe kantoorinrichting is dat ze bijdragen aan de akoestiek in de ruimte. Planten absorberen namelijk geluidsgolven.

Kantoorinrichting kopen | Zevenbergen Kantoorefficiency B.V.

Een nieuwe kantoorinrichting? Kies voor ergonomie!

Om ziekteverzuim en gezondheidsklachten te voorkomen is ergonomie misschien wel het belangrijkste aandachtspunt bij een nieuwe kantoorinrichting. Een goede werkhouding voorkomt gezondheidsklachten zoals rugpijn, nekpijn en pijn aan de schouders. Wij adviseren u dan ook om te investeren in ergonomische kantoorinrichting.

Kies bij voorkeur voor zit/sta bureaus die in hoogte verstelbaar zijn, zoals het Flex 3 EL bureau. Ga voor een verstelbare bureaustoel, zoals de Dauphin Lordo NPR bureaustoel met hoge rugleuning voor optimale ondersteuning van de rug. Medewerkers kunnen hierdoor hun werkplek volledig ergonomisch aanpassen. Verder zijn er ergonomische accessoires die helpen te ondersteunen om uw werk gezond uit te kunnen voeren, zoals een monitorstandaard of een voetensteun.

Kantoorinrichting hoofddorp | Zevenbergen Kantoorefficiency B.V.

Akoestische kantoorinrichting

Steeds meer kantoren bestaan uit een open ruimte waar veel collega’s tegelijkertijd aan het werk zijn. Een fijne werkplek om snel te overleggen, maar het kan ook de nodige overlast met zich meebrengen. Veel van deze open kantoorruimtes laten het niet toe om rustig te werken. Het is dan fijn dat er nieuwe kantoorinrichting bestaat die de kantoor akoestiek verbeterd. Zo zijn er scheidingswanden, speciale wanddecoraties en meubels verkrijgbaar die de akoestiek in de ruimte verbeteren.

Advies nodig bij het kopen kantoorinrichting?

Een goede lichtinval

Licht speelt een belangrijk rol bij de gemoedstoestand van medewerkers. Bij een gebrek aan daglicht kunnen klachten ontstaan zoals vermoeidheid, een sombere stemming en weinig concentratie. Om dit te voorkomen is het belangrijk aandacht te besteden aan de inval van daglicht in de nieuwe kantoorinrichting. Let hierbij op dat zonlicht niet weerspiegelt in een computerscherm of dat medewerkers tegen het licht in moeten werken. 

Verlichting is daarnaast essentieel om tijdens donkere dagen het werk uit te kunnen voeren. Zorg, naast daglicht, voor voldoende kunstmatige lichtpunten. De Tulp bureaulamp is bijvoorbeeld een fijne lamp om extra licht te creëren op de werkplek. Om een groter oppervlakte te verlichten is de Blonde van Karboxx verlichting ideaal.

Vacature: commerciële interieur stylist  |  32-40 uur per week m/v

Een opgeruimde kantoorinrichting

Zoals het gezegde luidt is een opgeruimd kantoor zorgt voor een opgeruimd hoofd. Dat is niet zonder reden. Om een nieuwe kantoorinrichting opgeruimd en overzichtelijk te houden zijn er verschillende producten verkrijgbaar. Kabels kunnen op een verantwoorde manier weggewerkt worden met kabelgoten of kabelgrips. Daarnaast zijn er tal van kasten en ladeblokken verkrijgbaar om extra opbergruimte te creëren. Het hele assortiment aan opbergers vindt u hier.

Vacature: commerciële interieur stylist  |  32-40 uur per week m/v

6 stappen voor het kopen van een nieuwe kantoorinrichting

Wilt u graag een nieuwe inrichting aanschaffen, maar heeft u geen idee waar u moet beginnen? Het aanschaffen van een kantoorinrichting is vaak niet iets wat u even tussendoor beslist. Er zijn veel mogelijkheden, meningen en aandachtspunten om rekening mee te houden. Zevenbergen Kantoorefficiency B.V. wilt het zo eenvoudig mogelijk voor u maken en daarom hebben wij een stappenplan voor u opgesteld. Doorloop het stappenplan en kom in zes stappen tot uw ideale nieuwe kantoorinrichting.

1. Bepaal het doel van de nieuwe kantoorinrichting

Allereerst is het handig om te bepalen waarom er een nieuwe kantoorinrichting moet komen. Is er een tekort aan werkplekken in het huidige kantoor of is de huidige inrichting niet ergonomisch? Door te onderzoeken waarom de vorige inrichting niet meer volstaat, kunt u het doel van de nieuwe kantoorinrichting bepalen.

2. Inventariseer de wensen

Uw medewerkers zijn degene die zich comfortabel moeten voelen op hun werkplek. Inventariseer daarom de wensen van uw medewerkers. Vraag hen wat zij wensen, maar ook wat zij niet prettig vinden. Sommige medewerkers willen zich wellicht terugtrekken in een rustige hoek om zich volledig te kunnen concentreren. Andere hebben wellicht behoefte aan een grote tafel om in gezelschap te vergaderen. Een nieuwe kantoorinrichting voorziet in ieders behoefte.

3. Bepaal het budget van de nieuwe kantoorinrichting

Stel vast hoeveel u te besteden heeft voor het kopen van een nieuwe kantoorinrichting. Het budget zal grotendeels afhankelijk zijn van de keuze om voor kwaliteit of kwantiteit te kiezen. Vanzelfsprekend kost een ergonomische kantoorinrichting meer geld dan een niet ergonomische inrichting. Voor het inrichten van een kantoortuin bent u meer geld kwijt aan akoestische maatregelen. De kosten voor akoestische maatregelen in een kleinere kantoorruimte zullen daarentegen minimaal zijn.

4. Bepaal de stijl van de nieuwe kantoorinrichting

Kies de stijl van uw nieuwe kantoorinrichting. Licht, donker, modern, vintage of groen. Er zijn ontelbaar veel stijlen om het kantoor in te richten. Bestaat de werkplek uit gesloten ruimtes? Dan heeft u ongetwijfeld veel privacy. Deze gesloten ruimtes kunnen echter vaak wel wat sfeer en gezelligheid gebruiken. Ga voor lichte kleuren, mooie planten en goede verlichting. Zo wordt ruimtelijkheid gecreëerd en lijkt het kantoor groter.

Een open kantoortuin biedt vaak gezelligheid en sfeer, maar laat aan privacy te wensen over. De open kantoortuin vraagt om akoestische maatregelen en combinaties van meubilair om verschillende hoekjes te creëren. 

5. Probeer de kantoorinrichting uit

Probeer uw nieuwe kantoorinrichting eerst uit voordat u tot aankoop over gaat. Het is de bedoeling dat u jarenlang plezier heeft van de nieuwe inrichting. Des te belangrijker om aandacht te besteden aan het testen ervan. Bezoek onze showroom voor boordevol inspiratie en probeer al het kantoormeubilair uit om tot de ideale nieuwe kantoorinrichting te komen.

5. Kantoorinrichting aanschaffen

De laatste stap betreft het aanschaffen van een nieuwe kantoorinrichting. Alle wensen en doelen zijn geïnventariseerd, de stijl en het budget zijn duidelijk en u heeft de kantoorinrichting uitgeprobeerd. U kunt met een gerust hart tot aankoop overgaan.

Probiblio – hoofddorp

Zevenbergen Kantoorefficiency voor het aanschaffen van uw nieuwe kantoorinrichting

Wilt u een nieuwe kantoorinrichting aanschaffen? Wij kijken en denken graag met u mee, we adviseren en we realiseren. Wat kunnen we voor uw kantoorinrichting betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.